Site Network: Home | My Company | My Official Blog | About

Mesir-Jerman-Indonesia-Turki

Aku dah lama tak tulis entry begini dan aku pon dah lama tak baca novel yang panjang². Aku tengok isteri aku satu hari baca novel ni, aku jenguk-jenguk saja. Aku belek helaian², ternyata ada satu dua benda yang buat aku terus baca novel ini.....

Sind Sie Herr Fahri?
Ja mein Name ist Fahri

Mein Name ist Aisha.

Inilah atr satu keistimewaan novel ini...gabungan budaya,resam dan kepercayaan diolah sebegitu rupa. Bagi aku walaupun mainstream akan kata, tema cinta islamik merupakan tunjang novel ini; tapi aku lebih suka menilai dari sudut kepelbagaian budaya,resam dan kepercayaan yang cuba ditonjolkan dalam banyak bab novel Ayat Ayat Cinta ini.

Lalu ia membawa aku jauh menelusuri 5 tahun kebelakang....Deutschland wird immer in meiner Gedanke.



Bolehlah kalu nak layan2 jiwang...tapi awas percintaan sebegini hanya wujud di alam imiginasi......

0 Comments:

Post a Comment