Dah lama tidak menulis apa2 dalam blog yang satu ini. Blog yang bermula sejak tahun 2002 ini yang sebahagian besar entrynya telah disembunyikan bagi menjaga keharmoniaan dunia internet dan mayapada.
Hari ini nak buat catatan ringkas tentang apa yang berlegar dalam pala hotak aku
Sila baca siapa Syed Qutb di Tranungkite.net.............sudah terang lagi bersuluh. Harap2lah mereka yang masih terikut2 dengan fahaman org2 ikhwan ni berubah kepada fahaman2 yang betul,tepat lagi syarie!
Ujian hidup
Masa depan yang tidak pasti,sakit,rugi,hati tidak tenang,marah dan banyak lagiii..........moga sentiasa ada sinar di hujung jalan.......hidup tidak indah tanpa ujian....hidup tidak manis tanpa rintihan didepan Allah....
Progress bisnes
rujuk
www.ardentedu.com
www.mathmile.com
www.eksplorasisains.com
Projek di Teganu
Macam kena cantas aje dengan orang2 yang beli kereta Merc tuuu.....semoga Allah memberikan kami projek yang lebih baik
Kemurungan Iman
yap......rohani semakin lemah......................................................................................................................................................
tak reti2 nak bertaubat ke!!!

Ada jemaah datang..tapi aku buat acuh tak acuh....adakah ini tanda kesejukan mula melanda diriku? Malu pada Allah atau pada makhluk?
Bukan senang nak berdiri teguh atas jalan ini...tambahan pula aku memang sedang dalam fasa kehidupan yang sangat mencabar, ramai orang tidak mengerti..tapi aku mahu buktikan pada mereka,insyaAllah kami akan berjaya....
Memulakan, maju dan bertahan dalam perniagaan adalah tiga fasa penting dunia bisnes
Memulakan adalah perkara yang sangat perit.....tanpa pinjaman (x nak terlibat dgn riba), network yang kukuh (sebab hampir semua partners belajar oversea) dan cetek pengalaman benar² menguji dayatahan kami...especially aku yang tanpa bekerja makan gaji terus terjun buat bisnes...
Maju pula adalah kesinambungan kesusahan tadi......sekiranya kesusahan dan kepayahan itu berjaya diatasi dan dilalui dengan jayanya, dengan izin Allah pasti kemajuan akan tiba
Bertahan adalah cerita kami pada 5 tahun akan datang..............
Aku dah lama tak tulis entry begini dan aku pon dah lama tak baca novel yang panjang². Aku tengok isteri aku satu hari baca novel ni, aku jenguk-jenguk saja. Aku belek helaian², ternyata ada satu dua benda yang buat aku terus baca novel ini.....
Sind Sie Herr Fahri?
Ja mein Name ist Fahri
Mein Name ist Aisha.
Inilah atr satu keistimewaan novel ini...gabungan budaya,resam dan kepercayaan diolah sebegitu rupa. Bagi aku walaupun mainstream akan kata, tema cinta islamik merupakan tunjang novel ini; tapi aku lebih suka menilai dari sudut kepelbagaian budaya,resam dan kepercayaan yang cuba ditonjolkan dalam banyak bab novel Ayat Ayat Cinta ini.
Lalu ia membawa aku jauh menelusuri 5 tahun kebelakang....Deutschland wird immer in meiner Gedanke.
Bolehlah kalu nak layan2 jiwang...tapi awas percintaan sebegini hanya wujud di alam imiginasi......
Labels: memori
Terlalu banyak........
Untuk ku renung kembali dalam diri
Pengalaman lepas, kini dan hadapan
Buruk Pahit Manis Baik
Alhamdulillah setelah berhempas pulas dan bekerja keras (la jugak), akhirnya kini segalanya menjadi kenyataan. Kami (baca aku dan bal) berjaya menubuhkan sebuah syarikat sendirian berhad yang bernama Ardent Educational Consultants Sdn Bhd. Sebuah syarikat yang menkhususkan dalam bidang konsultansi pendidikan. Ada banyak konsultansi (baca konsultansi latihan dan motivasi)di Malaysia, dari yang tersohor hinggalah yang picisan;tapi AEC sangat berlainan. Kami tidak buat motivasi!. Dan kami adalah syarikat konsultansi pendidikan yang pertama menjalankan latihan dan konsultansi khusus dalam bidang matematik. AEC menumpukan kepada pembinaan karekter pelajar dan sikap mereka terhadap matematik, bagaimana matematik mampu menjadi matapelajaran yang seronok.
Tentang AEC boleh masuk blog aku yang lain...disini iznan@elearning
Muhammad Munzir dah setahun setengah.....cool.....orang rumah dah berbadan dua semula...lagi cool kan.....dan yang lebih mengkoolkan hidup...aku tidak makan gaji sejak balik dari German hari itu. :)
Kerja keluar pokol 9 balik kol 5.30...by maghrib dah ada di rumah
Kereta tak tukar lagi..orang selalu tanya...aik dah ada bisnes...kereta bila nak tukar...soalan yang mangkuk....ada ke ingat kalau dah ada bisnes baru 6-7 bulan dah boleh pakai kereta baru....tahun depan laaa......paling cepat pon bulan lima ni,,...insyaAllah....ada rezeki tu
adalah.....
lagi apa ya......oh rumah...aku masih menyewa........insyaAllah hujung tahun 2008 ni bolehlah nak cari-cari rumah baru...perpindahan ke lokasi baru ini perlu selari dengan rancangan nak kembangkan lagi perniagaan......
ok..bermula minggu depan....aku akan cerita serba sedikit cara-cara nak mula bisnes.....dari nak daftar berniaga hinggalah nak bina network....aku dan bal akan kongsi segalanya.....
from zero to one million
Bulan Mei kini sudah 5 hari berlalu. Secara tak rasmi aku kini didalam langkah utk menceburkan diri dalam biadng perniagaan sepenuhnya.
Insya Allah hasil pertama akan dinikmati dlam bulan Jun.
it has been 2 months since i left my house in bukit jalil. insya Allah may this journey make me better inner and outer. iman dan amal dan akhlak dan ibadat dan dan dan
this is my first experience spending so much time in the path of ALlah. after two years of slacking myself not going for 40 days, Allah with His mercy give me this oppurtunity to spend 4 months in his path, touring all the way through the land of India and Pakistan and Bangladesh.
our jamaat alhamdulillah all with one fikr and heart. no fighting and no stress.
maka betullah segala karkuzari dan cerita2 org tentang masyaikh2 disini...korban mereka merudumkan jiwa......Allah kabul semuanya...semoga Allah dgn limpah kurnianya mengurniakan kita kebaikan dunia dan akhirat
takde belajar tertib sangat..tapi banyak belajar korban perasaan dan bnyak belajar sabar......tak boleh nak citer panjang2 nanti balik tak syok nak citer kat isteri terchenta.....kekek..
bangladesh..here i come.....nasi kunyit la plak lepas ni....challow bai
Sebulan di Malaysia.
ALhamdulillah beberapa hasrat dan misi tercapai.
Pertamanya nak serve dan ikram isteri dan anak aku. Rasanya lebih baik sejak aku last balik masa wife aku bersalin tempoh hari.
Keduanya nak usha2 peluang bussiness. Pon bagus jugak! Ada bnyak lubang nak kene tebuk dan korek isinya. Yuoshhhhhhhhhhhh
Ketiganya. Visa dan passport dah siap. Insya Allah lepas kenduri Fairuz aka Lank with Malahayati, aku challow!
Whats next? 4 years and 10 months will come to the end. I am leaving Germany tomorrow.
Hope that the many mistakes that I have committed during my stay here, will be forgiven by Allah.
Hope that I can get through my new life as father husband and servant of Allah.
Hope that things will go smooth.
Hope that I can achieve my ambition!
Hope that I can serve my deenul Islam to the max.
Hope that I can make it to IPB.
Hope that I get a suitable job.
Keep hoping..................
Mohd Iznan Shamsuddin
12.Januar.2002 bis 9.Oktober.2006


Puas gile rasa...walaupun template nampak hampeh...tp kepuasan buat template Joomla sendiri menggunakan CSS dan HTML mmg best....this template will be used for 10Years celebration of 11thbatch. visit here 11th Batch
Please Comment!
Iris featuring Sara and Micheal Scolefield Prison Break
0 comments Posted by Mohd Iznan Shamsuddin at 4:50 PM
This is my latest project. Design and build by Mohd Iznan Shamsuddin.
Visit MyBiodiesel: Biodiesel Malaysia
This is my Blog about Search Engine Optimization. Lot of tricks and tips how you can improve your site presence in the WWW.
Visit Power Marketing Solution
This is personal blog host at www.iznan.com
Personal blog where I dump all my tots and opinions.
Seks and Melayu are the famous keywords. Why dont manipulate both keywords to drive the traffic to your websites. Beside the blog provides a lot of informations regarding safe sex and petua seks melayu.
Visit www.malaysextreasure.blogspot.com
This is an editorial blog for my EZine project lelaki sihat. The free distribute EZine can be download straight from the website. it is all about kesihatan lelaki zahir batin...
Visit LELAKI SIHAT BLOG
The end is at the end...
Januari 2002: Arrived in Frankfurt am Main
Januari 2003: First Holiday in Malaysia
Januari 2004: Winter in the Holes
Januari 2005: Jiwa kacau, resah, gelisah, mazmumah
Januari 2006: Happy and blessed
Januari 2007: the countdown start!
July 2002: Berlin, Berlin, Berlin (verschmolzt in berlin)
July 2003: Praktikum 1st - verschmolzt in Salzburg
July 2004: Nusrah
July 2005: Jiwa mula tenang
July 2006: Cabaran dan dugaan
Life is to short to be wasted dong nuthing.Thats keep on moving. Dont afraid of being slowed, but do afraid of not moving at all.
Once you realise that you are a dead meat, than you are the soldier!
Life being influenced by world war 2, mein kampf, airborne, sweet child of mine, terrorism, love, passion, football, kebab, betrayal, hatred, europcar, dbahn, blog, mambo, html, css, google, internet, albstadt,
Here is the list of my latest project. Feel free to check it out.
1. EZine Lelaki Sihat. This Ezine aims to provide informations regarding men´s health zahir and batin. See the screenshoot.
2. Podcast Melayu. Podcast Melayu is one man show. This is an experiment.If you want to hear it feel free to visit www.iznan.com
3. Diplomarbeit on Artificial Intelligence...i hope this wont make my stay in germany longer......
DO visit my latest project:
MalaySex Treasure
Discuss about Malay Sex Treasure. Preserve the old and ancient technique and guide of healthier sex life.
How To generate More Money
This blog concentrate on How To Generate Money thru Internet. It discuss about SEO, Keywords, technik and tips also tricks to make your web or blog monetizing.
Malaysia, Tips, Economy, Money, Sex, Melayu,how to
KEPIMPINAN MELALUI TELADAN.
Cerita nummerzwei berakhir disini sahaja. Maaf diatas salah silap terkasar bahasa, tersongsang kata.Moga Allah kasi kita semua faham ttg agama,usaha atas agama dan sunnah baginda saw.
Sekian terima kasih.
www.iznan.com
www.elzahra.com

